본문 바로가기
Essay (에세이 시리즈)/IAM (Information About Me)

7. 영어로 성격 소개하기 (Information About Me)

by TUTORIA 2024. 2. 1.
반응형

성격
IAM 성격편 : 박서진

안녕하세요. 튜토리아 영어입니다.

오늘 IAM (Information About Me)에서는

나의 성격에 대해 적어볼 텐데요.

내가 생각하는 나의 성격이 무엇인지 생각해 보면서

나를 소개해보세요.

그럼 예문을 먼저 확인해 보도록 하겠습니다.


Information About Me - 한국어

나의 성격을 소개합니다!

1. 저는 끈기가 정말 강합니다.

2. 마주한 일을 포기하지 않고 집착에 가까운 집념으로 언젠가 성공시킵니다.

3. 그리고 또 저는 자신감이 넘칩니다.

4. 무엇을 하든 시간만 있다면 직접 이뤄낼 수 있다고 생각하며 살아갑니다.

5. 그리고 저는 개인주의적 성향이 강한 편입니다.

6. 남의 도움을 받는 것을 그리 좋아하지 않고, 남을 돕는 것도 그리 좋아하지 않습니다.

7. 또 저는 리더십이 없어서 남을 이끄는 것도 좋아하지 않습니다.

8. 그리고 저는 승부욕이 강한 편입니다.

9. 제 특기를 더 잘하는 사람이 있으면 그 사람보다 더 잘할 수 있게끔 하는 편입니다.

10. 또한 저는 성실한 편이라고 합니다.

11. 매일 자기 전 교과서를 챙기고 늦지 않게 다니며 수업에 열심히 참여하고 있습니다.

12. 그리고 저는 계획적인 성격도 가지고 있습니다.

13. 한 달 동안과 하루동안 할 일들을 각각 달력에 적어놓고 그걸 실행에 옮기는 것을 하고, 좋아하기도 합니다.

14. 마지막으로, 저는 이성적인 성격을 가졌습니다.

15. 문제를 직시하고 해결하는 것에 초점을 맞추는 편입니다.


Information About Me - 영어

Let me tell you my personality.

1. I never give up easily.

2. When I have a task, I stick to it until I succeed, almost like being obsessed with it.

3. Also, I'm really confident.

4. I believe that if I have enough time, I can do anything on my own.

5. I like doing things my own way.

6. I don't enjoy getting help from others or helping them much.

7. I'm not a fan of leading others because I don't have strong leadership skills.

8. I really like to win and be the best.

9. If someone is better than me at something, I try hard to become even better.

10. People say I'm a hard worker.

11. Every night, I get ready for the next day by organizing my books and making sure I'm not late. I participate a lot in class.

12. I also like to plan things.

13. I write down what I need to do for the month and each day on my calendar and enjoy checking them off.

14. Lastly, I'm good at thinking logically.

15. I focus on facing and solving problems.


이제 여러분의 차례입니다.

여러분은 어떤 성격이신가요?

솔직하게 적어보세요.

반응형

댓글